Tengahari yang penuh dengan Emosi Panas Menggelegak

Satu tajuk yang agak panjang. Memang senang sangat nak panas hati bila waktu tengah hari terutama waktu tu aku lapar dan sedang berjemur di tengahari yang panas sambil matahari tersenyum lebar memerhatikan aku.

Peristiwa itu sangat aku ingat, waktu tu aku masih lagi menjadi penyelia tapak@site supervisor. Dan waktu tu sebenarnya waktu lunch hour aku. Waktu tu juga la aku kena menyelia kerja-kerja konkrit di tanah yang luas. Luas nya jangan la dikira. Pokok-pokok tempat berteduh semua jauh dari kedudukan aku. Dengan lori konkrit yang asyik-asyik datang tanpa henti buat aku geram. Buat aku tak boleh lepas pandang. Tak boleh buat aku mencuri tulang.

Aku lapar. Indonesia pekerja aku pun lapar siap menyalak-nyalak kat aku "bos!!! makan dulu... Ayuh...."

Dengan selamba aku menyalak balik kat dorang "ko ingat konkrit ni sentiasa cair ke hah...!!!!!!!"

Panasnya hati ku saat itu tidak terhingga. Akhirnya aku menyelesaikan kerja itu pada pukul 3 petang. Kemudian aku pegi makan. Pekerja aku terus balik rumah kongsi tak nak keje. Mampus ar korang...

ps: aku kejam kan ketika emosi aku kepanasan.......
ps2: Tajuk aku glemer tak????

25 comments:

razor said...

kesian indon tu dowh..


mati diorang, sape nak jawap?

ha?

kecowh. org lain emo gak. takde buat entry.


lalalalala

Dato Paduka Masri said...

razor - kerajaan yang jawab. takde buat entri... ni kan aku cite pengalaman emo aku... hahahahahaha.... ko hari2 emo... pms je....

ab geldofg said...

sabar bos

ifahruzzaman said...

weeehhhh....
ko kejam2 la..
kene santet nanti weh.
dorg pakai ilmu mak lampir doh....

huhuuuuuuuu

Miss Izah Mohamed said...

amboi.. garang gilew supervisor nie. hehe
nextyme bwk bekal laa p site..
leh mkn2.. hihi

Dato Paduka Masri said...

ab- sabar la ni... tapi kalau kat tengah panas lain dia punya fil...

ifah- ala ilmu dorang gak yg repair nti kalau drang santet... hahahahahaha

missizah- tu cerita sejarah saya.... hahahahaha....

F A R Y N said...

wahhh..kejam??
bley la i jadi DATIN FARYN...
hahahaaha

sharamli said...

oo..k0nkrit tu cair sentiasa erk...oo

sharamli said...

xcair ke cair?pning la plk...

Dato Paduka Masri said...

faryn- hahahahaha.... nak jadi datin ke??? blh kena la men game himpit2 dulu... lalalalalalala....

sharamli- cair kot... eh entah la... takyah pikir la....

vidadarisakura said...

aku nda dapat imejin muka ko marah?

lalala

Dato Paduka Masri said...

vida- jangan... nanti ko imajin aku lain pla kan... lalalalalala

kay said...

eh..takkan emo kot?sian kat indon2 tu..

niena kierana said...

wahahaha... c masri ni mmg gini.. ;P

kesian tu indon bah..bgu2 d pelawa..mo marah dorang pulak

vidadarisakura said...

awu..
aku tebayang kaw ani macam ambuk.

lalala

Dato Paduka Masri said...

kay - takpe bukan salu pun... lgpn aku buat mcm tu supaya dorg berdisiplin...

niena- manada.... aku baik apa...

vida - usai2 eyh... ambok nada beikong d dapan nyamu.... hahahahahaha....

.::c!kzUrA::. said...

wah garang giler..
mmg panas gitu..hahaha

sabo dato' sabo..
=P

vidadarisakura said...

kakakaa...palui campur mangga anak ani eh~


kaw atu ambuk spesel kali ar..
beikong dabel sided.
kakakaka

Dato Paduka Masri said...

cik zura- memang penyabar ni... tapi jgn berada di bwah sinaran matahari terik....

vida - ah... nada2... aku bukan ambok... ambok badan panuh bulu... tapi aku manada... lagi pun ikong ku d dapan... bukan di blakang.... hahahahahaha.... tapi ko beikong ka????

F A R Y N said...

main himpit2? ahaks.....

diam kejap*

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

sure mamat2 indon tu maki berkandaq dlm hati...

hoho...

Dato Paduka Masri said...

faryn- hehehehehehe...

gadiskgseparabdr - xpe... hehehehehehe

patungcendana said...

nasib baik aku bukan pekerja kamu...emo nanti hilang cute tau...hehe

LifeSaver said...

sungguh kurang sabar dato ketika panas terik mentari..hik3

Dato Paduka Masri said...

patung - hehehehehehe... xdela hilang cute...

lifesaver - sepanas mentari hati ketika itu.....