Cinta seorang Kontraktor Part 1: The Beginning

Cerita silam aku besama si dia. Sudah betahun lamanya cerita ini terjadi. Masih lagi segar di ruang ingatan aku. Masih bersih ingatan itu. Cinta pertama yang amat ku ingat.

31 ogos 2003, 0000. Tarikh dan masa yang masih lagi di ingatan dikala malam di teman bunga api sambutan hari kemerdekaan. Aku berkenalan dengan si dia. Tapi aku jual mahal. Memang style aku. Tak rugged la tak jual mahal. Lagipun si dia sudah menjadi rebutan kawan-kawan ku. Aku tidak mahu berebut dengan mereka. Sebab aku cool. Macam Xfresh fm tu.

Pagi 31 ogos itu ada program derma darah. Sahabat aku yang rapat sangat merangkap anak angkat mak aku mengajak aku menderma darah. Memang aku penderma yang tegar. Aku gemar sangat-sangat akan aktiviti menderma darah. Sampai mak aku pun hairan. Sahabat aku ni telah menjalinkan hubungan percintaan dengan sahabat rapat si dia. Pada hari itu, mereka telah mengenakan kami berdua. Aku dan si dia di tinggalkan besama manakala dorang telah beborak beduaan.

1 september, 11pagi. Masa aku berada di sana sudah sampai di penghujungnya di mana aku terpaksa pergi menuntut ilmu setelah diberikan cuti panjang sempena hari kemerdekaan. Aku perhatikan bas No 5 Kaler pink. "eh... si dia.." hati kecil ini berkata. Si dia melambaikan tangan kepada ku. Macam cerita mukhsin jadi nya. Mukhsin tiru cerita aku la ni. Aku berbicara dengan si dia sebentar sambil bertukar-tukar nombor telefon mudah alih.

Pukul 1 petang aku kena belayar. Tiba pukul 4 petang, di sana aku mencari talifon mudah alih yang hanya terpacak di sesuatu tempat. Masukan syiling. Mencari-cari nama si dia untuk di hubungi. Saat itu kami saling meluahkan rasa isi hati di hati masing-masing. Rasa cinta pandang pertama. Rasa cinta pertemuan yang tidak dirancang.

Bersambung..........

ps: nanti aku sambung... penat beb....

17 comments:

This is Mine said...

aish.!!

suspen!!

cite gini x bley men smbung2..

huhuhu...

*padahal nk tau menda jadi..ishk3x..

BudAk hijAu said...

perghhhh!xley blah siot...

jap..public fon mudah alih kew..?xbleh alih ok!hahahhaha..

Miss Izah Mohamed said...

wah.. bikin suspen aje.. haha
xsabau nk nengok part 2 lak.. hihi

Dato Paduka Masri said...

thisismine- hehehehe... sabar2.... kena ngam ngan feel....

budakhijau- sempena bulan kasih sayang. bulan st valentine.. boleh aje... klu ko tau cara nye....

Dato Paduka Masri said...

miss izah- sabar k... esok malam ada feel ada la part 2

Miss Izah Mohamed said...

i'll wait 4 de nex part.. hihi

patungcendana said...

err...ni flashback ke...

eliza said...

wah jiwangnya..hehehe

vidadarisakura said...

ohno!~
adakah gara2 bulan pebuari sahaja semua org menjadi jiwang~


febuari--shuh2!

lalala

indon gilak ko..
haha

niena kierana said...

suspen aku baca geng!! ingt jumpa cinta dah.. yg baju kurng tu..hahaha.. well siapakah dia ah??? haha sebb that tyme kt lost contct..so aku pun nda leh teka siapa.. so.. aku mo tgu part 2 and seterusnya ;)

mugiwara said...

cari telepon mudah alih dan kendian masukkn syiling?

mcmana tu?

F A R Y N said...

woooo

LifeSaver said...

aloh!!

cun x aweks tu??hik3...ada mcm anak mami??kah3!

Atira. said...

wah!

cepat la sambung!

kay said...

macam citer cinta kat tv1..siap ada bersambung lak..

sharamli said...

ni kal0 gadis baju merah baca nnt jeles plk ni kat si dia...

Dato Paduka Masri said...

miss izah- tguu jgn xtgu...

patung- flashback ni.. kisah benar...

eliza- hehehehehe... x sejiwang ko...

vida-memang la... bulan bercintaan...

nina- ko baca ja nti...

mugiwara- macam tu la tu....

faryn- nape???

lifesaver- macam agnes monica... seyes...

atira- sabar k.... tgu feel mari ni...

kay- mesti la buat episod.....

sharamli- xpe ni kisah silam....