Lukisan Itu Banyak Contengannya

Aku ingin bertanya kepada kamu kamu dan kamu semua. Pernahkah korang cuba untuk memadam contengan di dalam lukisan hidup kamu. Contengan yang di conteng menggunakan pen mata bola. Yang kalau kita padam dengan cecair warna putih namun tetap ada kesan nya.

Ya.. Aku selalu mencuba untuk memadamnya. Namun tetap juga ianya ada di sana. Tetap terconteng juga lukisan hidup ku ini. Tetap aku ingat sampai bila-bila. Tetap aku diingatan terutama di kala sepi ini.

Lukisan hidup yang terconteng. Fikir-fikirkanlah kamu kamu kamu. Ya kamu pun.

-554pm, 23 feb 2009 Dato' Paduka Masri


16 comments:

LifeSaver said...

erm..aku penah padam..sbb aku conteng dinding umah aku dengan pen..mak aku marah...lepas tu cat balik..hak3!

~d!b@~ said...

fuhhhh bahse dato skang..

heeee penah dato, penah..
tapi contengan itu memang susah nak ilang.. bukan setakat liquid paper akak guna - breeze, trojan, clorox, varnish, erm ape tuh.. alaa yg afdlin promote tuh.. haa harpic!

tu pon xbkesan gak owhhh kijamnya donia huhu~

:P

BudAk hijAu said...

ko dh knpe weh.len mcm jew...piriod lg kew...?bkn dh anis kew...?hahahahha...

patungcendana said...

erk...emosi pulak...kenapa perlu padam?

ab geldofg said...

aku pdam kan dgn minyak ptrol.....selesai

sutera putih said...

Huhuhuhu....
Jgn padam dulu lah dato',,,
Nanti lama2 ilang sendiri kot,,,
Ditelan zaman,,,
klu tak pun,,,
Conteng lain jer,,,
bagi ilang yang asal...
hahahaha,,,
Cam bagus jer bunyinyer ekk dato',,
lalalalalala,,,,
Zasss,,,,

Dato Paduka Masri said...

lifesaver- ok... dan kena tali pingang kan masa tu.... lalalalalalal

kakdiba- itu la contengan duniawi...

budakhijau- ni saikologi manusia yang sering susah nak tido sebab banyak berfikir...

patung- kita perlu padam agar kesedihan akibat contengan itu hilang....

ab- kesan nya masih ada...

suteraputih- biarkan di telan zaman??? atau menelan diri sendiri... fikirkan la....

Qaseh.Darwisy said...

kasi bakar jea smp hangus..tu kalau kat atas ketas la..kalau da sebati dalam diri, x kan nk bakar diri pulak..paling2 pun g nyelam la kat laut kasi hilang.

one love said...

padam perlahan2 dengan pemadam pensil stabillo!

ehehhehe

kakyang .. said...

dato,
alangkah bagusnya klu 'contengan' tu buleh dipadam terus.. tapi, daa tentu xleh kann .. kcualilah klu kite ni dah ilang ingatan .. huhuhuh ..

dalam kuliah kehidupan ni, kite mempunyai pilihan untuk berase sedih, marah, kecewa, gembira ..

Bolehkah kite merasa kecewa sekali sekala? ok.. tapi kecewa yang berpanjangan amat mengganggu perjalanan kite untuk lebih bahagia dalam kehidupan ..

Dato CT kate .. 'apapun yang terjadi, berjalanlah tanpa henti'

Namaku Min said...

kan sy kata..budak kecik yg sy jumpa minta pemadam untuk padam kesakitan hatinya...sy kata..grr.. operate aje.. :(

Dato Paduka Masri said...

qasehdarwisy- ok.... klau di atas kertas kan... kalau di dalam diri... mcm mn???

kaknurul- ok t sy cuba.... hahahahahahaha....

kakyang- betul kata akak ni... sy setuju sangat... tapi kenapa kita masih juga berusaha untuk memadam nya... even sy tak fikirkan nya.... sya tetap ingin memadam nya... down gile...

namakumin- ok min.... buat aje... so u 1st.... hahahahhaahahhaa

kakyang .. said...

hahahaha dato' ..
satu jek cadangan ..
tunggu sampai mase kite 'PADAM' ..

maka, terpadam laa iaa ..
erkk ..

niena kierana said...

hmm aku suka entri ni.. masri..sememangnya terllu bnyk lukisan dalam hdup kita...tp ada yang perlu di padam dan ada yang nda mau ilang pun walau guna apa jak cam nya c diba tu.. kadang2 kita nda sedar pun yang contengan tu akan hilang dengan sendirinya tanpa perlu guna apa2..

p/s: masa terus berlalu meninggalkan kita, nda kira perlu ditoleh kebelakang lagi atau pun terus melaluinya.. sampai masa contengan tu (dipdam ka nda)ttp akan jadi sejarah dalam lipatan kehidupan... peace!

vidadarisakura said...

conteng?


faryn suka conteng..


lalalala

blitzizni said...

amnesia.