Cinta Seorang Kontraktor Part 2: Cinta itu manis Dan Pahit

Cinta itu memang manis. Semanis coklat yang sedang aku makan ini. Sambil mendengar lagu "as long As you love me".

Di lamun cinta memang mengasyikkan. Lecturer di hadapan pun aku tersenyum lebar walaupun dia sedang marah. Sebulan selepas percintaan kami berputik aku menemuinya di sebuah pasaraya membeli belah. Aku berjumpa si dia dan keluarganya. Si dia memperkenalkan aku dan keluarganya. Waktu itu keluarganya sedang bercuti-cuti malaysia. Jadi aku pun menemankan keluarganya bercuti. Memang aku rasa bahagia di sampingnya.

3 bulan kemudian. Aku kembali ke kampung halaman ku sebab waktu tu cuti semester. Aku selalu luangkan masa sama si bee. Kawan aku. Lama aku kenal dengannya. Akhirnya membawa aku kepada alam perskandalan. Ya aku masih sama si dia dalam masa yang sama aku juga berskandal dengan si bee. Memang sikap remaja aku untuk menjadi seorang 'playboy'.

Si dia telah terbau akan skandal ku dengan si bee. Sahabat aku belot pada aku. Sedangkan dia telah berjanji pada ku. Tidak akan memberitahu kepada si dia. Dan pernah sekali aku terkantoi waktu melepak bukan berdating tapi melepak besama si bee dan sahabat-sahabat lain. Aku mengejar si dia. Memang si dia amat kecewa. Dan si dia amat marah kepada ku. Aku cuba memujuk dan berjanji kepadanya bahawa memang dia seorang yang bertakhta di hati ini.

Aku meneruskan pembelajaran aku. Aku sempat berjumpa dengan si dia sebelum aku kembali meneruskan pembelajaran aku. Seminggu aku di tempat belajar aku pulang ke kampung ayahanda aku. Untuk meluangan masa bersama beliau. Sebab memang aku dan ayahanda rapat. Dari adik beradik yang lain hanya aku sorang saja yang dapat memaafkan ayahanda.

Dalam perjalanan itu aku menerima panggilan dari si dia. Si dia mengajak aku berfikir untuk memilih siapa sebenarnya hendak aku miliki. Si dia atau si bee. Tugas memilih memang agak leceh. Tapi aku salalu mengambil cara mudah. Macam skim bayaran mudah di courts mamoth. Aku tidak ingin memiliki si dia dan si bee. Itu lah keputusan yang amat mudah bagi ku. Selesai saja aku melafazkan ayat-ayat putus, Si dia menangis. Aku mendengarnya melalui ruang dengar di talifon medah alih. Aku membuat panggilan kepada si bee. Aku memutuskan hubungan dengan nya. Si bee hanya tekelu.

Pahitnya bila bercinta. Sepahit kopi tanpa gula. Atau lebih pahit lagi dari peria. Aku penah makan ke benda tu?

Bersambung.......

ps: kepala aku dah pusing mengimbas kembali detik-detik silam aku.

21 comments:

LifeSaver said...

uish...sian kedua2nya...pilih la aku...hahhaaha~

Dato Paduka Masri said...

lifesaver- xleh... mr ke mcm mana??? hehehehe....

This is Mine said...

susah hidop skandal...

slagi x terkantoi...

kita rase skandal tue adlah yg terindah...

tapi bila dh kantoi..

perit yg amat sgt...

lbh2 lagi bila 2dua kita syg...

jalan mudah..??

putuskan hubungan dgn kedua2nya...

mudah untuk dikatakan...

tapi sulit untuk melupakan...

*aiyak...ayt mcm dr pengalaman je... lalalalala...

niena kierana said...

amboi.... sakan nampak d bulan kasih sayang ni..haha.. tp awat ada next part lgi ni..adeh!!

patungcendana said...

umur kamu berapa masa tu...
berani buat berani la tanggung kan, yang berhormat...hehehe

Dato Paduka Masri said...

thisismine- mmg penglaman la ni kan...

nina- panjang bah tu kisah nya... kisah 3thun yg di pendek kan...

patung- muda lgi... belas2... haah... buat dan tanggung....

This is Mine said...

pengalamankah???

ern....

no comment!!

=p

nota.kematian said...

hahaha.
entah apa apa,
tulis novel ke?


kerja dah siap belum tu?

Dato Paduka Masri said...

thisismine- pengalaman la tu....

nota.kematian- bukan novel... true story....

This is Mine said...

ye ar...

ye ar....

pengalaman....

pengalaman org len....


bole gitu??

lalalla........

=p

patungcendana said...

part 3 kamu jadi pelakun utama ke pelakun tambahan...hehehe...

re: aku tengah menyanyi la ni...lagu mahkluk tuhan paling seksi...sambil tengok cermin...hahahahaha...:-)

Dato Paduka Masri said...

thisismine- hahahahahaha..... blh...

patung- mmg dr awl pelakon utama... sambil menyanyi sambil tengok cermin sambil buka2 baju ke???? hahahahaha.....

sharamli said...

pilih si bee

niena kierana said...

hahaha dato ko "terlebih udah" komen c patung ;)

patungcendana said...

eh...part2 buka baju mana boleh cerita kat sini, nanti kena ban...hehehe

Dato Paduka Masri said...

sharamli- xleh.... t sorang je kecewa...

nina- ok jak dia tu...

patung- hehehehe... eh ye pula.... ehhehehehehehehe... part buka baju cite kat tempat len la kan....

apisz said...

huhu..putus dua2, cari yg lain..ha ha..

patungcendana said...

hehehe...

one love said...

:p

pilih yang lain

razor said...

jiwang

jiwanger

jiwangest

LifeSaver said...

Mr KE kita letak bwh ketiak..hak3