Krepek Ubi dan Nescafe

Hujan kat luar sungguh lebat. Angin dari bibir-bibir penghawa dingin terus mencucuk-cucuk bahagian kulit ku. Lalu aku membuka sebekas tin yang dulu nya di isikan biskut kemudian di isi kan dengan krepek-krepek ubi yang pedas.

Rasa kerepek ubi itu sangat memenuhi citarasa ku. Rasa pedas dari black paper di tambah dengan serbuk-serbuk lada dan kemudian di tambah pula dengan aji no moto. Terdetik di hati ku ingin kebelakang sebentar. Memerhatikan nescafe 3 in 1 yang belum lagi di bancuh.

Kehangatan Nescafe 3 in 1 ini membuatkan badan ku segar bugar. Umpama bunga yang disiram di waktu pagi. Di sinari lagi dengan matahari. Indah sungguh perasaan ini.

Nukilan hati seorang pekerja yang terpaksa bekerja lebih masa tanpa di bayar sesen pun.

*wei banyak lagi keje ko ni wei.....

2 comments:

a.b geldofg said...

klaau aku krja tk bayr..aku dah bla lama dah hehehehee

Pekerja Kontrak said...

aku nak blah la ni... but kena carik keje dulu... kang kelaparan plak aku... ssh o....