"Selamat Jalan...!!! Jaga diri elok-elok....!!!!" Jeritan hati ku kepada ku.

"Selamat jalan. Semoga berjumpa lagi." Kata-kata itu sangat sesuai untuk di katakan kepada Dato Paduka dan blog beliau. Sebab beliau sudah lama tidak mengemaskinikan blog beliau. Hendak dikatakan sibuk dengan urusan beliau tapi mustahil lah sehingga di biarkan blog itu tidak dikemaskini. Sedangkan dulu sibuk macam mana pun dia sanggup mengarang sepatah dua di dalam blog ini.

Kesian blog ini di tinggalkan begitu sahaja. Apa nak jadi dengan blog ini.


...................................................................



Isnin, 20hb April 2009. Langit sungguh biru waktu itu. Aku sempat merakam keindahan alam ciptaan Tuhan. Keindahan ini membuatkan aku terdiam kelu. Hati menjadi tenang.

Sangat cantik dan sempurna ciptaan Tuhan. Aku masih lagi gembira kerana dapat merasakan keindahan ini walaupun aku tidak merasa seperti apa yang di rasakan oleh ayah dan ibu ku ketika kecil dulu. Aku tetap bersyukur dengan apa yang aku dapat. Apa yang buat aku khuatir ialah bisa kah anak-anak dan cucu-cucu ku merasakan keindahan ini sepertimana apa yang aku rasai sekarang?

Tepuk dada tanya selera.


P/s: Blog ini akan di tutup sementara untuk kerja-kerja pengubahsuaian bermula jam 0000 waktu Bombay. Segala kesulitan dan masalah alat sulit sila berjumpa pakar tuan/puan yang berdekatan.

24 comments:

LifeSaver said...

hahaha!
slmt jalan romeo!belikan aku chocolate byk2 erk!

Dato Paduka Masri said...

lifesaver - insyallah.... hehehehehehehe.... ko kena belikan something tuk aku kat kelantan nanti....

Liliyuli said...

selamat jalan..jgn lupa cari jalan pulang ye...hehehe

Dato Paduka Masri said...

liliyuli - insyallah... hehehehe... sebab aku sdah menandakan setiap pokok yg aku lalu... macam pengakap...

~0~ said...

selamat jalan dato'
semoga selamat di perjalanan hidup ini

aishah_conteng_je said...

nak langit biru jugak~

Dato Paduka Masri said...

-0- - trima kasih selamat jalan kepada mu juga....




aisah - nak langit yg biru... sila kekalkan nya.....

F A R Y N said...

tengku mau pi mana?

Dato Paduka Masri said...

faryn - tengku bawa diri.... sebab mya tinggalkan tengku....

en.Adam said...

langit kat s.alam asyik merah je bro..
kenapa ha??

aku nak ikut kau skali boleh?

Dato Paduka Masri said...

en. adam - ko nak ikut aku sekali... hehehehehehe... boleh... sila ikut di bahagian belakang... s.alam katne ko????

~d!b@~ said...

selamat jalan.. selamat pergi.. selamat kembali.. selamat hari selasa.. eh?

selamat la segala-galanya amin :)

hehe utk akak? maw beli ape? lalalallalalla

Dato Paduka Masri said...

kakdiba - tgu dan lihat.... hehehehehehehehe....

vidadarisakura said...

mun ko mulih sini nda membawa cuklit..ku hambat ko.



haha

sharamli said...

kawen dulu..bru tw cmna..

sharamli said...

berhati2 dijalan raya...
sem0ga selamat smpy

sharamli said...

berhati2 dijalan raya...
sem0ga selamat smpy

sharamli said...

berhati2 dijalan raya...
sem0ga selamat smpy

Dato Paduka Masri said...

vida - cuklit???? aku bawa pun bukan jua untuk mu tu... hahahahahahahaha.....




sharamli - menaip perkataan kawin tu senang beb... tp nak melaksanakan nya.... susah...

Dato Paduka Masri said...

sharamli - terima kasih...

vidadarisakura said...

awu banar?


awas ar bos.
haha

Dato Paduka Masri said...

vida - awas... perangkap awas.. perangkap awas.....

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

kau nk pegi mana ha??? balik labuan ka?

Dato Paduka Masri said...

hazerin - ke mana aku pergi usah di tanya... yg penting blog ini akan di tinggal kan...