Adakah Wang Ringgit Menentukan Kebahagian Seseorang?

Jawapannya ada pada kamu kamu kamu.



Tepuk dada tanya selera.


Fikir-fikirkanlah.

32 comments:

~d!b@~ said...

duit bukan segala-galanya
tapi
zaman sekarang segala-galanya memerlukan duit..

tapi beli kebahagian?
sekali-kali tidak..

duit xmampu untuk beli kasih sayang :)

Y E R N ain said...

i vote for YES!

duit boleh menentukan kebahagiaan.

aloy_paradoks said...

gua setuju dengan pendapat pertama sebanyak 55 persen, dan pendapat kedua 45 persen.

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

hahahahha..ada duit bole kuit..

mrblind said...

peh..tepuk dada pedih weh..

A a D i I ? said...

bg soklan objektif la weh. senang sket nak pilih jawapan!

lalala~

a.b geldofg said...

bagi aku wang pound yg menentukan kebhgiaan..bukan wang ringgit

patungcendana said...

no comments

sharamli said...

tep0k dada tny iman..

Dato Paduka Masri said...

kakdiba - mmg setuju sangat2.....



yernain - dasar mata duitan....




aloy - ko berbelah bahgi eyh....




akupentoi - kuit tu apa????




mrblind - mcm tu tepuk tangan la.....





aadil - ni la nama nya kemahiran berfikir secara kreatif dan kritis (KBKK).....



ab - pound??????

Dato Paduka Masri said...

ma.patung - nape????



sharamli - AMIN..!!!!

j4l4k said...

Perghhh...aku tahu macam soalan ini timbul dalam hati seorang insan apabila dia semakin matang dalam meniti usia.Kawan,aku ada jawapan tersendiri untuk diri aku begitu juga anda.

Dato Paduka Masri said...

j4l4k - rambut sama hitam hati lain2.....

StingRay said...

dua je menda kena pikir:

1. guna jalan baik..memang hepi lah...

2. guna jalan tak baik...jiwa kacau lah...


tapi bila aku dapat gaji aku memang bahagia....

IT'S Me N.a.N.a said...

ermm..ntah lah?nak cakap duit tue penentu segala-galanya tak boleh jgk. mungkin kalau ada keikhlasan mungkin ditulah sinar kebahgiaan sebenar.
semoga manusia tak akan menyamakan kebahagiaan dan wang..
kdg2 my bf ader jgk ckp.yang kalau tak ada duit. tak ada nya dia dan saya bahgia.saya tercengang jer...sedey pun ader..

Otit said...

wang ringgit tidak menentukan kebahagiaan.
sebab,
most of the time,
wang ringgitlah yang mampu memberi kebahagiaan kepada seseorang.

*Miss Geli^ said...

ayer..bagi ai, duit bole menyediakan kebahagian untuk kami.

duit bole beli beras, ikan, udang...

jika ko bawa sejuta kasih-sayang ke pasar, agak-agak brape kilo ayam ko bole dapat?

aku cuma cuba menjadi diriku sendiri

miss juju said...

for this reaL life, my answer is YEs!

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

bagi aku, duit penting. bodoh la seseorang tu klu tak suka duit.

ya. kadangnya, duit pun sgt mempengaruhi kebahagiaan. kau tgk la berapa byk drma2 kt TV yg story psal laki bini gaduh sbb tak cukup duit, hidup dlm susah. aissshh. itu realiti la, beb.

tapi duit tak boleh beli hati. tak boleh beli cinta dan bahagia.

tapi dengan adanya cinta, mesti kau akan cuba sebolehnya cari duit utk 'nya' kau, kan?

vidadarisakura said...

malasnya mahu pikir.


hee

sutera putih said...

i vote 4 YES....
Tp bersyarat,,,
Sekiranya org yg mpunyai wang ringgit itu
bersyukur dgn dgn nikmat Tuhan dan menggunakan sebaik mungkin ke arah kebahagiaan,,
Begitu jugalah org yg menerima wang ringgit itu,,,
Sekian.
Takaballahuminkum.

Dato Paduka Masri said...

stingray - ok.... bila gaji aku pening plak....



nana - hm... pendapat yg berbelah bagi..... tapi serius.... maybe yes maybe not...







otit - memberi......




missgeli - ok.... fhm... adakah pula makanan memberi kan kebahagian????





missjuju - ok.... fhm la.... zaman moden...




hazerin - memang ar.... bagi aku kebahagian ada di mana2... tak kira miskin atau kaya....





vida - pemalas.....





sutera - terimakasih ustazah.....!!!!!

Otit said...

money keeps the world spinning man.

Dato Paduka Masri said...

otit - lama2 ko pun spin......

A a D i I ? said...

okeh, malas pk!

lalala~

arfahadnan said...

vote yes gak kot..

tapi malas pulak nk elaborate..
huhu..

cm mata duitan jer aku kan... haih..

Dato Paduka Masri said...

aadil - pemlas!!!! hahahahahahaha...






arfah - ye kot.... hahahahahahahahahah...

aloy_paradoks said...

tapi aku lebih setuju dengan pertama lebih.

FiT@Fieda said...

duit penting la..

sbb duit jugak kite bhgia..ade ke org takde duit..tp idop bhgia slalu??

tp tak perlu byk duit...


sekadar cukup...

ah..terpulang la pade pndapat masing3..

sutera putih said...

hehe,,,
ustazah,,,
suka2,,
toin2,,,
;p

patungcendana said...

selamat pagi...anakku...:-)
berapa agaknya harga senyum aku ni...

Dato Paduka Masri said...

thanks semua kerana memberi pendapat... sekarang masing2 ada pendapat sendiri....