Kuala Lumpur 5 Tahun - Zaman Muda Mudi Belajar

Zaman aku begelar pelajar kolej banyak juga suka duka aku tempuhi. Terutama tentang kecurian harta benda. Harta benda aku, harta benda kawan-kawan serumah aku. Harta kawan aku yang tinggal berasingan dengan aku dan sebagainya.

Telefon bimbit milik ku sebanyak 2 kali hilang seperti matinya burung merpati yang boleh menghantarkan khabar berita ku kepada ahli keluarga serta sanak saudara serta rakan taulan. Tidak termasuk komputer riba milikku hasil dari pada duit pinjaman pelajaran ku yang lesap seperti hilangnya semua usaha ku. Memang sangat sakit hati pada saat itu di mana aku kehilangan harta benda seperti ini. Aku hanya banyak berdiam pabila kehilangan harta ku ini.

Tidak cukup itu, kawan serumah aku pula kehilangan motosikal yang di letakan di bahagian letak motosikal di apartment kami tinggal itu. Lagi aku terasa. Sebab di ingat aku yang curi atas sebab kami baru beberapa hari bergaduh sebelum kehilangan motosikal beliau.

Aku selalu mendoakan agar si pencuri bertemu dengan nasib beliau. Atau bertemu dengan aku. Tahu lah aku bagaimana hendak mendidik beliau.

25 comments:

sharamli said...

didiklah pencurik itu dgn sebaik-baik manusia...

Y E R N ain said...

coretan hati kawan si timur

~d!b@~ said...

iskkk apeke sedeh bebenor citer nih masri?

ermm xpe, dugaan tu..

susah dahulu pendapatan kate pepatah melayu kan?

tuKang tuLis said...

stadi kat KL...?
katne ek?

F A R Y N said...

lenkali cium je pencuri tu...ahhahaa

mugiwara said...

baru semalam moto aku nyaris2 kena curik.
tmpt kunci utk start moto rongak!
terpaksa patahkan tengkok moto utk bawak blik.
dh berbakul2 shilake aku doakan kt org tu semalam~

eliza said...

sedihnya cerita mu...hehe

sutera putih said...

apakah....????

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

sesat di kuala lumpur..

alif-mikail said...

itulah.. kalau dapat koi sula pencurik tu.. baru dia tahu..

mrblind said...

pencuri ada dimana-mana..bukan setakat di kl je.

Dato Paduka Masri said...

sharamli - memang aku akan didik si sang pencuri dengan sebaik habis baik.....



yernain - ceh...... mmg ada kawan aku timur.... ko tu la kawan aku timur...



kakdiba - berakit-rakit ke hulu, berenag-renag ke tepian. besakit-sakit dahulu, besenang-senang kemudian.... pepatah melayu....




tukang tulis - kat International University College of Technology Twintech... tau ke kat ne????




faryn - memang nak cium. tapi belum ada kesempatan untuk berjumpa dengan sang pencuri....



mugiwara - kalau setaka moto aku dah penah kena gak sekali kat klang ni... kena plak bulan puasa... pergh.... nasib sabar masih ada...




eliza - sedih kenapa ko ketwa....



sutera - apa2 pun boleh...



akupentoi - sesat di petaling street....




alifmikail - sula menggunakan sudu baru best bro....





mrblind - tu la pasal.... mana2 ada pencuri....

A a D i I ? said...

oit, award spesel utk ko. mmg sesuai sgt! jadi, sila pegi kutip. haha!

Dato Paduka Masri said...

aadil - xnak.... hahahahahahahahahahaha.... aku xnak award kosong maksud aku award yg xde wang imbuhan.... jadi klu ko nak bg award kat aku mesti ada imbuhan... oleh sebab ko tak bagi imbuhan... aku xnak.... hahahahahahahahaha....

A a D i I ? said...

dasar KONTRAKTOR! kepala profit semata la ko ni. haha!

err...ko kasik halal je la kt pencurik2 tu. kakaka~

A a D i I ? said...

laaa...ko stadi kt Twintech ke dulu? Twintech tu sebelah jer dgn umah aku. haha! sejak bila pulak aku jadik org KL?

lalala~

errr...member aku ada study ctu dulu. tp aku rs dia x kenal ko kot. ko pun aku rs x kenal dia. ah, ada aku kesah? haha~

Dato Paduka Masri said...

aadil - baru la.... make profit.. bukan nothing ok... bos aku salu cakap macam tu.... ok.... sebelah rumah ko... rumah ko kat bangi ke kajang ke?????

aku bukan kampus kat sana ok... aku kampus kat sempadan kl ngan selangor...

Jard The Great said...

adehh.. bnyk gak pengalaman kecurian ko.. huhu..

Y E R N ain said...

miahahhaha!

pilak timur om gere gere mentage btl ko ni!

Dato Paduka Masri said...

jard - haah... sampai masa keje pun ade gak....


yern - ko la timor om......

BudAk hijAu said...

jgn cte psl hp ilang...sentap berirama dh aku nie...haih!!

Dato Paduka Masri said...

yan - ko terasa apahal... ko baru sekali beb... aku dah banyak kali beb....

tu belum kira pasal hati kena curi lg... hahahahahahahaha... jiwang...

A a D i I ? said...

aku tader kaitan dgn bangi or kajang laa.. n aku lgsung tader kaitan ngn KL or selangor. haha! cuma member aku penah stadi kt twintech tu.. =)

Dato Paduka Masri said...

aadil - owh..............!!!!

j4l4k said...

OH kenangan tinggal lah kenangan