Jumaat Yang Cerah Dengan Senyuman Mentari

Bangun dengan tidur yang agak tidak lena di sebabkan kekerapan untuk mengujungi tandas. Entah kenapa perut ku pada saat itu teringin sangat hendak sakit. Macam takde masa yang lain. Masa aku memerlukan tidur yang lena juga di kehendakinya. Aku dah dapat tau kedai mana yang buat perut aku macam ni dan secara automatiknya kedai tu aku boikot.

.....................................

Bangun dari tidur dengan memandang keluar. Cahaya matahari yang menyinari dunia. Sungguh indah jumaat ini. Dengan udara yang agak bersih agak tidak. Walaupun perut aku agak meragam pagi-pagi yang indah ini ianya tidak mengganggu perasaan itu. Aku sangat menhayatinya dan terlupa bahawasanya aku harus pergi kerja. Keputusannya, aku mengatuk dan bos aku datang lagi awal dari aku.

.........................................

Aku sangkakan matahari akan kekal sampai ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Kalau aku dapat balik rumah alangkah indahnya. Mesti gelap baru bangun.

17 comments:

sharamli said...

xel0k tid0 byk..
=)

Dato Paduka Masri said...

sharamli - elok klu mengatuk dah banyak..... hehehehehehehehe

qishie said...

hahaha

ko doa2 la bos ko out station.

nanti boleh ko tido sampai sok pagi.

huhu

Dato Paduka Masri said...

qishie - ko ingat aku ni makan gaji buta.... hehehehehehehe....

F A R Y N said...

cian tengku...huhuhu

Dato Paduka Masri said...

faryn - xpe... tengku sorang yg tabah... tengku sangat dedikasi kepada kerja beliau...

FiT@Fieda said...
This comment has been removed by the author.
Dato Paduka Masri said...

fit - aku tak faham apa ko tye kan ni.... sila terangkan dengan lebih lanjut....

[S]itie [B]Um [B]Um said...

keje..keje..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

ko membuta kat opis bro..aku membuta kat stor kalo penat..

tqa said...

da brapa bnyk rest./kdai yg ngko da boikot ni?
hahaha

A a D i I ? said...

ponteng aje suda bah. ko buat alasan cm vivi tu. hehe..

da bape kdai mkn ko boikot ni weh? aku rs baek ko msk sndirik je laa.. =)

kasih said...

best tido time hujan tadi... lol... :P

sutera putih said...

ummmmm,,,,
best nyer tdo,,,,
ummmmmm,,,,
nyum2 tdo,,,
hahaha,,,
gilo,,,,
;)

~d!b@~ said...

huh?

kalo asik tdo lambat bah maw kumpul 20hibu

heeeee

jadi, kerja keras bah!

go! go!

aloy_paradoks said...

enak bila bangun gelap ni,, tapi rugi jugak...

Dato Paduka Masri said...

sitie - xnak ar.... mengantuk... zzz....




pentoi - aku salu balik umah je bro.... hehehehehehehe.... rumah dekat ngan ofis...



tqa - belum banyak lagi nti byk la tu....







kasih - ceh....... xjeles.....




sutera - saje kan......



kakdiba - penat kak... serius....




aloy - rugi masa dan pahala....