Siri Balik Ke Kampung Halaman Siri KeLima – Pesta Sukan Air Labuan

Siri kali ini di mana aku dan ibu dan adik bongsu dan juga kawan aku yang akan aku namakan sebagai 'm', telah pergi berfoya-foyaan di Kompleks Sukan Air Antarabangsa Labuan. Kami tiba lebih kurang pukul tiga petang. Hari sangat membakar. Namun ia tidak menghalang kami untuk berfoya-foyaan di sana.

Aku dan ibu dan adik bongsu dan juga kawan aku yang ku beri nama sebagai 'm' meronda di bahagian gerai-geraian. Di sana kami singgah sebentar di gerai para sepupu. Melihat jualan mereka. Adik ku yang ketiga turut serta dalam aktiviti itu juga. Dia bertugas sebagai tukang masak dan tukang sedia 'burger'. Tugas untuk membungkus telah di berikan kepada isteri kepada sepupu ku yang sehingga kini aku tidak tahu bagaimanakah namanya. Yang aku tau dorang ada anak lelaki bernama Dafi yang amat takut pada ku.

Kemudian aku dan ibu dan adik bongsu dan juga kawan aku yang ku beri nama 'm' meronda bahagian yang menawarkan pertandingan kayak. Sampai di tepi pantai aku lihat air itu sangat jernih. Rasa ingin ku basahi badan ku dengan air yang semasin itu. Air masin itu aku rindui dan bau air itu sangat membuat aku ingin melompat kedalam. Namun ku pangkahkan keinginan ku itu di sebabkan panas terik pada ketika itu. Mahu saja te bakar tubuh ku yang di katakan sedap ini.

2 mei 2009,

Pada hari ini aku dan kawan ku yang ku namakan 'm' pergi ke pesta sukan air Labuan untuk melihat 'autoshow'. Banyak kereta dan sekuter di persembahkan. Pelbagai ketegori telah di sediakan.

8 comments:

Anonymous said...

aku nampak perkataan burger...

aku pantang...huhu

patungcendana said...

best nya berfy foyaan di pesta air...

erk...ada lagi sambung-sambungan ke...?

selamat berhari jumaat anakku...:-)

Alfie Stole Niena said...

aku benci ko masri!!!! aku JELEZ...aku pun mo balik.. uaaaaaaa...uaaaaaaa

Hazerin said...

kenapakah Dafi itu sgt takut pada kau?? sebab muka ko, muka org jahat... hahahaha

Hazerin said...

kenapakah Dafi itu sgt takut pada kau?? sebab muka ko, muka org jahat... hahahaha

vidadarisakura said...

tabak bauta anak ani.
bila tah abis cerita mu ani.
panat ku mambaca.


palui~

Rieka Akio said...

kenapa dafi tu takot dgn ko ek? sbb saiz ko ke? hehehe atau ada peristiwa hitam dgn ko ker..

kueh bakar said...

en...

liverpool dah kalah...
ekekkeke...

eh labuan best ker?