Pinka Bukit Tinggi, Klang

Pinka seorang yang berkulit hitam bukan gelap tapi hitam. Sangat hitam. Hitam sampai kalau berdiri di tempat gelap langsung tidak kelihatan kelibat Pinka. Pinka tidak bekerja. Siapa lah yang hendak mengupah orang yang hitam sepertinya walaupun dia mempunyai ijazah dari universiti tempatan dan satu lagi ijazah dari universitas di Indonesia dan satu lagi ijazah dari universiti di India. Oh.. Lupa, Pinka berbangsa india.

Hari-hari Pinka di habiskan di tepi jalan di Bandar Bukit Tinggi 2 bersebelahan dengan Gedung Jaya Jusco yang besar itu. Besar sangat. Pinka menghabiskan hari-harinya dengan menjual surat khabar pelbagai jenama dan bahasa. Itulah kerja Pinka walaupun dia mempunyai pelbagai ijazah dari 3 negara, 3 universiti. Cita-cita Pinka malap macam tu sahaja.

Hari ni hari selasa, seperti biasa Pinka ada di gerai surat khabarnya. Sebuah van berhenti di hadapan Pinka dan memaksa Pinka masuk ke dalam van itu. Pinka meronta namun akhirnya Pinka tepejam mata langsung tidak menyedari apa yang terjadi selepas meronta.

Pinka sedar. Dia sekarang berada di sebuah bilik yang mewah. Di katil yang sangat indah seperti katil ala-ala puteri raja. Pinka lantas bangun dan melihat keadaan sekitarnya kemudian pergi ke bahagian tingkap dan teperanjat beruk Pinka bila menyedari dia berada di atas awan. Pintu di ketuk dan muncul bibik membawa salinan untuk Pinka. Tanpa di suruh Pinka terus menelanjangkan diri dan pergi ke kamar mandi. Air mandi pinka di isi dengan bunga-bunga yang harum mekar mewangi.

Selesai mandi kulit Pinka bertukar menjadi putih melepak seperti bidadari. Lalu di kenakan pula pakaian macam cinderella. Elok sangatlah kelihatan Pinka saat itu. Cantik, putih, gebu, banyak air semua lah. Siapa pandang pun sah-sah jatuh hati.

Datang seekor burung helang yang pandai berkata-kata berjumpa Pinka.

"Wahai puteri langit ini. Sekian lama kami mencari tuan puteri akhirnya terjumpa jua kami dengan tuan puteri."

Maka hidup la Pinka bersama burung-burung yang pandai berkata-kata dan pandai minum todi yang memabukan dan kehidupan Pinka penuh dengan adegan luar kawalan di sirami todi di langit-langit itu. Maka dengan izin hatinya Pinka menukar namanya kepada Poothi Jinta.

13 comments:

j4l4k said...

Macam sial...

ayampinko said...

baiklah..nko boleh karate aku..aku tak paham..aku nak koma..

mira amair said...

byk air?hehehe..smcm jek bro..hahaaha

sharamli said...

pinka patut kaler pink k00ttt..

Lifesaver said...

huh!real ke fantasy?

Dato Paduka Masri said...

j4l4k - ceh jeles ke???



ayampinko - hehehehehe... apasal plak.... ko kena memikirkan secara dalaman...



mira - kakakakakakakaka...



sharamli - pink... pink aje...


lifesaver - hm.... hm... erm....

atle ♥ waT¡e said...

cam hampeh jer citer..hahaha..x masuk dek akal..

atle ♥ waT¡e said...

cam hampeh jer citer..hahaha..x masuk dek akal..

ayampinko said...

aku dah pikir dah..kesudahannyer aku tido time keje..macam sial..
1 jam..baca balik..aku still tak paham..aku baca jela..aku tak nak pk..

j4l4k said...

DPM - Oit!!!...dok jeles boh janji mu heppi doh.

patungcendana said...

aku ingat pinka tu lelaki...:-D

bulan 7?

~d!b@~ said...

errrr

akak cam nak tnye 1 je..

pe kes?

:P

Dato Paduka Masri said...

watie - hehehehehehehehe....



ayampinko - hahahahahahahaha... ko mmg hebat.... superb...




j4l4k - kakakakakakaka....



ma.patung - haah... early july...




kakdiba - kes-elamatan..... kakakakakakak