Pagi. Selepas Mencecah umur 24.

Pagi. Memang seronok. Sungguh segar pagi macam ni. Melihat matahari senyum. Melihat langit yang biru bersama awan-awan yang agak ada dan tiada. Sungguh indah.

Pagi dengan matahari senyum amat indah. Adakah itu hanya perasaan seorang manusia yang sudah mencecah umur 24 tahun. Setiap kali menempuhi pagi yang mana mataharinya akan senyum, pasti ada memoir-memoir silam yang indah muncul di mendula oblagataku. Dari zaman aku bangku sekolah rendah dan sekolah menengah hingga ke kolej dan seterusnya. Mengimbasi semua manusia-manusia yang pernah ku kenali dan yang pernah ku temui. Indahnya dunia ku yang kecil ini.

Pagi yang indah, amat la suram bila mana kita terdengar lagu Amelina dangdut yang hanya menyebut perkataan "asyik". Memang jatuh perasaan indah itu.

Argh......!!!!

16 comments:

A a D i I ? said...

pagi = indah.
indah bila kena hari cuti ujg mggu. x payah g keje, bole bgn lmbt, bole buat ape je ikut suka hati.

yeahh! memang indah..


errr..apsal ko x layan je bekaroke skali lgu tu? musti lg indah. haha!

vidadarisakura said...

indon=dangdut.



sah!

Dato Paduka Masri said...

aadil - aku malas nak layan... nti semua indon besorak tuk aku... tu yg aku malas...

siap jerit

"waduh.... Bapa rhoma Jr.....!!!"


vida - dangdut ja indon... amelina tu kan malaysia....

patungcendana said...

semoga tiap pagi jedi pagi yang indah untuk mu anakku...tak sangka kau minat dangdut...hehehe...:-)

sharamli said...

asyik..asyik..asyik..asyik nya bercinta..

eliza said...

aiya...dgr dangdut pagi2...bergoyang ka pinggul tu?

Y E R N ain said...

dangdut sama timur ka?

lalala~

vidadarisakura said...

timur=yern



haha!

dangdut ngan yern!
indon campur timur!


kakaka


om gere2 ya dong?




haha

qishie said...

dangdut?

zzzzzzz..

nasyid xde?

hahaha

sutera putih said...

eppy blated bufday,,,,
semoga sume2 yg nak, dapat,,,
hehe,,,
layan lah apa2 pun,,,janji eppy n bhagia sokmo,,
haha,,,
layannn,,,

~d!b@~ said...

hurmm

xde azam baru ke sempena umur 24? lalalalala

matahari tersenyum?
akak paham perasaan itu heeee :P

Monkey D Luffy said...

lagu besdey ko 'asyik'? memang kelazzzz

Dato Paduka Masri said...

patung - xde la ma.... itu agak kebetulan....



sharamli - ko becinta eyh......



eliza - iya.... ke kiri dan ke kanan krita aku....



yernain - ceh timur hanya untuk mu.....




vida - mmg la dangdut untuk indon... terutama sekali utk timur... jd pilak apala dia pya genre lagu.....




qishie - sori ustazah....





sutera - ok.... hehehehehe... thanks...




kakdiba - azam baru.... azam tu apa kak????





monkeydluffy - ada lak... mnde.. lg kelaz klu lagu poco2.....

a.b geldofg said...

wah2 asyik sgguh kazen ni hehehehe
lalalalala

aloy_paradoks said...

dato,, tq sbb datang, sory kalu hampeh sgt,, gua mintak maaf tuk segala kekurangan dan kelemahan.. kim salam member2 lu.

A a D i I ? said...

rhoma JR hurhh?? okey la tu.. haha!

pssst..dulu bapak aku peminat setia rhoma irama tu tau!

nasib minat dia tak nurun kt aku.
lalala~