Ahad.... Syahdu di Ahad hari....

Tajuk agak cool aku rasa. Tak tau ngan korang la. Memang aku rasa syahdu walaupun hidup tidak lagi kosong. Lebih syahdu dari keadaan yang syahdu. Mungkin taipan kali ini agak kecewa, namun ianya tetap aku layan sebab aku rasa memang perlu. Memang aku kena lakukan. Demi masa depan.

Dalam kesyahduan ini aku turut memikirkan macam mana aku nak dapat duit lebih? Aku dah kena simpan duit sebab hal-hal yang menyeronokkan akan tiba. Bila? Tak tau bila. Sabar. "Kalau tak sabar kol ayah kau ok....." getus hati ku yang amat selalu menemani aku.

Sedang aku menaip taipan ini aku sedang mencucuhi rokok. Sedap. Lepas makan merokok memang sedap. Walaupun aku dah batuk. Lagi tambah syahdu hari ahad aku. Kenapa aku syahdu di hari ahad ini...???





Sebab aku kena berada si ofis untuk mengemas meja aku yang dah lama berselerak. Memang syahdu.

P/s: Aku pow rokok bos aku. Dia tak datang tapi aku pow juga. Sape suh dia tinggalkan. Hahahhahaha

40 comments:

kueh bakar said...

pi opis hari ahad? oh syahdu2..

Dato Paduka Masri said...

kueh bakar - mmg syahdu.... gila....

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

aku tau knapa kau kena kumpul duit. kau mahu kahwin kan? hehe.

berapa byk perkataan syahdu dlm entri kau kali ini? aku kira. ada lapan.

Dato Paduka Masri said...

hazerin - ko memang hebat... siap boleh kira berapa banyak perkataan syahdu aku... duit nak kumpul kenapa selain kwin rasa ada benda lain lagi kan.....

zeela lalala said...

rokok rokok rokok. layan..asalkan ada rokok!

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

aku xde keja. aku xleh kira kos nk bina rumah ni sbb kau xnk ajar aku.
jadi, aku kira la pkataan syahdu kat entri kau sambil menyanyi lagu semut merah. hahaha.

sharamli said...

halal x r0k0k tu

Y E R N ain said...

kawin nnt jemput ah. mna taw sy posting d Labuan suda. hahaha.

rokok x baik utk ksihatan.suda2 la tu merokok. ksian bini ko nnt.

F A R Y N said...

tengku isap rokok?
i benci u tau.....

-mya-

patungcendana said...

sangat syahdu...sorry la tak leh nak tolong lak....kau baca entry baru aku...ukur baju....sure kau tergelak...hilang sikit syahdu..:-)

kay said...

syahdu?aku rasa ko cool sebab datang ofis hari ahad..

~d!b@~ said...

hal2 menyeronokkan akan tiba?

waahhh statement apakah..?

*sambil berfikir apakah hal2 itu*

hurmmmm :P

p/s: owhhh sedar diri jugak rupenye da start batuk2.. ingtkan akak sorang je dgr lalalalala

niena kierana said...

wah geng.. lain entri kali ni?? kalau kawin mungkin lambat lagi.. mungkin bertunang?? :)
ps: aku pun kesyahduan ahad2 ni geng.. dengan bepanas sepanjang hari d studium batu kawan.. tuk estro ceria yang tidak menceriakan kami langsung pun.. penat siot...

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

lu pau sekotak terus....kasi ilang itu batuk..

Princess Liyana said...

salam kenal;)

hehe alaahai ciannye..eh kalau meja tu tk bselerak, kena ke dtg kemas? ;P

Monkey D Luffy said...

rajinnya ko datang semata2 kemas meja... nasib baik ada rokok free

p/s: berenti rokok jimat duit.. cam aku... 2 bulan dah aku x hisap

a.b geldofg said...

mrokok memang sedap..lebih sedap dari layan awek

one love said...

hehehehhehe :)

syok apa..
kdg2 leh layan berpikir sorang2 kat opis.

Dato Paduka Masri said...

zeela - mmg layan.... hahhahahahaha..


hazerin - kira rumah mcm soalan maths la.... ko try je buat... ko teror maths ke??? ko menari tak sambil menyanyi....


sharamli - ntah... hikhikhik


yernain - ok... hehehehehehe... kawin tu lama lg kali.... manatau ko sudah kena posting p timor leste.... hahahahahahahaha


faryn - tengku xhisap rokok... cuma tengku suka hisap sisha..... hehehehehehe... -TengkuKamarul-


patung - ok... nti tengok... hehehehehehe...


kay - kira cool la.... hehehehehe... kejap je....


kakdiba - hehehehehhe... jgn buat spekulasi yg bukan2....hehehehehheheehe....



nina - hahahahahahaha.... maybe la... hehehehehehe.... astro ceria... apa bah kamu ni nada aktiviti lain lg ka????



akupentoi - memang aku nak pow sekotak... tapi dlm die tgl berapa batang je... hehehehehehehehe



princess liyana - salam kenal.... selain meja beselerak kdg2 kalau ada tender kena gak dtg... hehehehehehehehe...



monkey - bukan pe... tepaksa... hehehehehehehe.... apa rahsia ko berhenti merokok....



ab - ye ke... aku rasa layan awek lbh sedap je...




kaknurul - berpikir sampai sakit kepala.... pening... last2 tdo kak... hahahahahahahaha....

patungcendana said...

good morning anakku. semoga minggu ini indah buat kau...:-)

Dato Paduka Masri said...

patung - memang indah ma... bangun pagi je dah tengk matahari senyum.... hehehehehehehe...

aloy_paradoks said...

re ; yup,, bukit raja kat klang,, masuk ke simpang jusco bukit raja,, dan jalan erus hingga jumpa palm garden di sebelah kanan..

jemput dtg ye...

vidadarisakura said...

aku saspek ko nangis sambil kemas meja!


kan?
hee

Dato Paduka Masri said...

aloy - pasti datang...


vida - saspek ja....

mrblind said...

claim ot la weh..

bila nak hantar kad..

Dato Paduka Masri said...

mr.blind - ot ko... aku xde langsung ot...

eliza said...

uh hari isnin suda ni...masih syahdu lagi?


hehehe

Dato Paduka Masri said...

eliza - xjuga... hehehehehehe... ok jak...

arfahadnan said...

best pe keje ari ahad..

dulu kat site mmg rajin keje ahad..
sbb aku suka suasana yg takde org tu.. senang sikit nak melambakkan keje aku atas lantai..

tapi tidak sekarang.. ahad adalah masa utk tido kat umah.. syahdu..

Dato Paduka Masri said...

arfah - masa kau kat site dulu lain plak cerita... klu leh mmg aku nak sgt cuti... hehehehehehe...

besi said...

tahniah liverpool

Dato Paduka Masri said...

besi - terima kasih... wakil kepada liverpool... hahahahahahahahha....

aloy_paradoks said...

lu isap rokok ape?

Dato Paduka Masri said...

aloy - apa2 pun ok... hahahahahahaha....

Y E R N ain said...

kambing ko. hahahaha. sabah lg memerlukan sy la!!

timor leste tu utk vivi mellisa ja. hee!~

vidadarisakura said...

yern bangkai..
apa kaitan aku dalam drama pecintaan kamu ni?

haha!

aku nda masuk dalam ini cerita ok.
haha!

A a D i I ? said...

larr...aku ingtkan ape la td..

pi opis ari ahad?
standard~

Dato Paduka Masri said...

yernain - o... ko jd doktor kambing... na... betumbuk la kamu sini...



vida - bos betumbuk bah kamu sini biar aku jd pengadil...

aadil - standard ke????

LifeSaver said...

xde cleaner ke nak cuci meja?

Dato Paduka Masri said...

lifesaver - ada... akan tetapi tidak untuk mengemas meja aku... takut barang2 penting hilang...