Jeritan Dewangga Sakti Yang memang Sakti dan Dua Jeritan Satu Malam

Di rumah pena aku di buai oleh lagu-lagu yang amat membelai sanubariku sehingga aku rasa aku sedang terapung di langit-langit biru dan di balik awan-awan. Sungguh layan lagu-lagu denwangga sakti itu. Sungguh sakti lagu-lagu kamu itu. Terima kasih kerana menghiburkan malam minggu aku dengan kesaktian kalian.

Dua jeritan di malam minggu oleh dua wanita di NZ Corner Wangsa Maju. Ketika itu aku, razor, amir, vidadari dan iza sedang asyik memisterikan diri. Asyik sampai aku ajak razor balik pun dia dah tak nak. Sampai bangla tu tanya kami boleh dia kemas meja tu tak. Macam haram nak halau-halau orang.

Jeritan pertama. Jeritan dari wanita dan ianya di sebabkan oleh seorang jurujual entah apa yang dia jual datang senyap-senyap sedang kami asyik di alam misteri. Dia cuma tanya rumah ada internet dan kami menjawab ada dan tiada. Tanpa banyak cakap di berikannya kami brochure. Sorang satu. Tapi hanya lelaki sahaja yang di beri. Macam haram. Ingat kami lemah sangat ke.

Jeritan kedua. Aku memang agak dah sebab sebelum tu daun-daun dah mula jatuh. Kalau jatuh depan dua wanita ni mesti menjerit juga ni. Dan pekara itu benar-benar terjadi. Serius. Kuat jeritan itu.

Balik 4 pagi. Memang sudah lama kau tak merasa lepak sampai pagi ni. Jarang-jarang di buat oleh aku dah sekarang ni.

8 comments:

chromosome XX said...

"Serius. Kuat jeritan itu."

hiush kau..kuat kan suara dia?hihihi...

nxt time cerita di tempat laen lak.

Dato Paduka Masri said...

chromosome - hahahahahaha.... haah... kuat gila..

amirnazrin said...

tu la.aku dah ckp.kena tukar pot lain..

aloy_paradoks said...

tahniah sbb lepak sampai 4 pagi.

Dato Paduka Masri said...

amir - betul... kena tukar pot yg lebih adventure... hahahahahaha

aloy - terima kasih... hahahahaha...

Lifesaver said...

nape aku xdgr pon?

Dato Paduka Masri said...

lifesaver - hm..... xtau la... kau tak dengar hilaian ke???

A a D i I ? said...

kompem burn subuh ko nih. haha!