Diari Ramadhan - Bazaar Ramadhan bukan Banzai...

Setelah sehari kita berpuasa mesti kita mahu makan benda-benda sedapkan. Maklumlah nafsu. Memang kalau ikut nafsu, lagi elok kalau kita ber-ala kadar sahaja. Macam ustaz-ustaz kan ayat aku.

Tempat yang paling sesuai untuk seorang 'pemalas masak sendiri' ialah bazaar ramadhan. Kalau bagi aku memang aku suka cari makanan di bazaar ramadhan ni. Macam-macam yang rare. Sendiri mau ingat la apa yang rare kan. Antaranya kuih muih yang terjual la. Macam-macam jenis. Tapi janganlah terlampau memborong sehingga orang yang kemudian pun tidak kesampaian mahu merasa kuih-kuih itu. Agak-agak la. Kesian pada orang yang balik pukul 6 mahu cari makanan. Kalau sampai borong kuih tu dikira membazir amalan syaitan tu kalau tidak habis.

Ada lagi satu yang aku lemah pasal bazaar ramadhan ni. Ini memang selalu terjadi. Tidak kira di mana-mana. Aku sudah kaji di beberapa lokasi bazaar di Malaysia. Memang confirm aku hilang beberapa peratus pahala puasa akibat daripada pekara ini. Rasanya lelaki lebih tahu benda ni.

Pandai-pandai fikirlah ok.

4 comments:

yoro okino said...

paham2..
selamat berpuasa..=)

vidadarisakura said...

padal suka tengok.eleh

siggplus said...

dada2 gadis dekat bazar ramadhan memang tak boleh elak dari tertengok.

lagi untung tersentuh waktu tengah sesak. ereksi melampau!

Pekerja Kontrak said...

yoro - hebat!!!!

vida - mana mata dapat elok kalau nda tengok....

siggplus - ereksi.....