Hari Raya Yang Bakal Menjelma

Hari raya kali ini betul-betul memberikan tekanan kepada aku. Dari segi kewangan memang aku tekanan. Tambah aku adalah anak sulung yang merantau. Kena gaji aku pun tak cukup untuk membuat persediaan untuk mak dan adik. Hidup aku menjadi tekanan.

Memang aku bukan orang yang senang. Aku orang yang susah. Dari kecil sudah hidup susah. Semuanya takkan terjadi kalau bapa tidak berubah. Mungkin aku tidak akan susah macam ni.

Harap ada keajaiban sempena hari raya ini.

9 comments:

Ann said...

setiap pkara yg blaku tu de hikmahnye...mybe sbb ni ko jd manusia yg lbh tabah...

erm nk murah rezeki slain bdoa, derma lah..xbyk..ckit pun jd...

MOFASAD said...

sabarlah ok!


jadi kuat2!!


laksanakan tugas seboleh2 bro!

MOFASAD said...

sabarlah ok!


jadi kuat2!!


laksanakan tugas seboleh2 bro!

MyeAqma said...

sy doakan awak dapat rezeki yang banyak lepas ni..

takpe Allah tu suke menguji hambanya yang soleh..
:)

:miZ suE: said...

sbr...ingat ade orglain yg lg susa dr kt...ada hikmah stp yg b'laku...
sll la b'doa m'dpt rezeki dr Nya...

aishah_conteng_je said...

salamun alaikum bima sobartum

:)


jom pergi collect duit raya sama2!

vidadarisakura said...

lek bah bro.

A a D i I ? said...

gi mintak sedekah!
haha!

(aku dah nak tutup blog. kalo rajin aku create yg baru. kalo tak, berkubur jer la blogspot ni. huhu.. :p)

Ninaa Joy said...

Semoga raya kau sempurna :)