Pagi Itu

Pagi yang aku rasa 'sweet'. Entah apa yang buat aku 'sweet' pagi-pagi seperti ini. Bila bangkit dari tempat peraduan ku, terdengar bunyi burung berkicauan. Ternampak cahaya matahari menyinar terang terasa kerinduan kepada kampung halaman aku. Kalau pukul 7 pagi ni mesti sudah terang dan mesti suara mama sudah terdengar.

Mungkin suasana itu yang buat rasa sweet sebab suasana sweet macam ni selalu aku dapat waktu bangun sekolah ketika aku berada di bangku sekolah menengah dahulu. Waktu tu mama selalu kejutkan pukul 6 pagi. Anggap la pukul 6 pagi itu bersamaan dengan pukul 7 pagi di sini. Memang sweet bangun pagi ketika itu.

Selesai je aku minum air dalam botol itu aku menuju ke kamar persalinan dan terus mencapai berus gigi dan ubat gigi. Aku gosok gigi dengan keadaan tunduk yang mana kemudiannya aku terus mendongak dan melihat ke cermin muka yang tergantung depan aku. Aku perhatikan gigi aku yang aku berus. Hati aku berkata "Sah iklan tv menipu. Hari-hari gosok gigi pun tak putih. Kalau dekat tv tu gosok sekali dah putih. Aku tertipu ni."

10 comments:

F A R Y N said...

sweet?
aku tau ko rendu baby..hahahaa

Pekerja Kontrak said...

faryn - rindu??? hehehehehehe...

sharamli said...

ad mimpi yg sweet2 gamaknya ni...

Pekerja Kontrak said...

sha - sweet dream are misery....lalalalalalalalala

~0~ said...

pagi yang indah dengan senyuman yang indah...

kakimaukah said...

testing pakai berus jamban r..kot2 putih ke...

vidadarisakura said...

mana inda putih kalau malar merokok.
shoyyyy.

Pekerja Kontrak said...

~0~ senyum seindah suria lalalalalalalalala...

kakimaukah - ko dlu baru aku macam??? ke ko dah xde gigi????


vida - putih ka kuning???

kakimaukah said...

aku da try da..sekarang gigi aku da bogel..

Pekerja Kontrak said...

kakimaukah - hahahahahaha... ok... baik xyah cuba....