Malam yang Perit

Nyesal aku pandai hisap rokok. Nyesal sangat-sangat. Semalaman aku tido sambil menyanyikan lagu tekak(batuk tanpa kahak). Perit sangat. Habis posisi yang paling best tido aku buat. Masih gak tak dapat nak tido.

Dengan tekad yang tingg, aku pun drive pegi klinik. Pusing-pusing Bandar Bukit Tinggi ni langsung aku tak jumpe klinik yang menawarkan perkhidmatan 24 jam. Jam di dalam keta dah tunjukan kul 1.20 pagi. Aduh*keluh ku dalam batuk.

Akhirnya aku jumpa klinik yang menawarkan perkhidmatan 24 jam. Hati ku melonjak kegembiraan. Terpancar senyum di bibir ku yang seksi. Lalu ku parkingkan keta ku ngam-ngam depan pintu masuk die. Aku terus register kat receiption.

Hm.... Nama ku di panggil. Aku datang dan telah di tanya beberapa soalan mengenai masalah yang aku alami. Macam biasa, aku akan buat muka serius sambil becerita masalah aku. Doktor cakap tekak aku dah luke. So kalau tak elok dalam masa 3 hari, doktor akan rujuk aku kepada pakar paru-paru.

Aku diam je la kan. Then pegi semula kat receiption untuk bayar. " Semua 79 ringgit" kata cik adik yang comel itu. Aku seluk duit dalam kocek aku cuma ada 40 ringgit je. Yang lain dalam bank la kan. Aku ingat ada maybank kat hujung tadi. So, ngan muke slambe cakap kat cik adik tu" kejap eyh i pegi bank dulu". Aku pun jalan la pegi bank. Aku masuk dalam bank dan terus usha atm machine. Bangsat nya maybank ni. Out of service plak. Ni aku nak amuk satu stesen minyak caltex ni.

Then aku pegi balik kat klinik tu. Tanye kat guard kat sana mana ada bank area-area tu. Dorang pun memandai la cakap bank tak buka pulak. Then aku guna kan alternatif pinjaman segera. Aku kol kawan aku yang tengah lena di ulit intan. Pinjam die 50 ringgit.

.................................................


aduh... what happen to me.. knpa aku sakit mcm ni... kenapa aku patut terima semua ini... mungkin ini ada lah satu ujian kepada ku... aku patut terima semua nya...

No comments: