Asyik-asyik Ganyang Malaysia

Apa hal nak ganyang-ganyang Malaysia ni. Sudah-sudahlah rakyat Indonesia yang cuba untuk menghancurkan Malaysia.

Ganyang kalau tak silap aku bermaksud musnahkan atau hancurkan dalam bahasa Indonesia. Itu kalau aku tak silap la. Sebab aku rasa aku ada baca hari tu kat surat khabar. Tapi malas nak layan.

Dorang ni tak serik-serik ke dengan bencana alam yang menimpa negara dorang. Kalau tak silap tiap-tiap tahun ada saja bencana yang menimpa Indonesia. Lepas tu siapa yang tolong negara dorang. Rakyat Malaysia juga yang turun padang membantu mereka. Rakyat Malaysia jugalah yang bersusah payah menyelesaikan masalah dorang.

Belum cukup dengan itu lagi, rakyat-rakyat Indonesia yang tidak sedarkan diri ini tidak mengambil tahu tetang rakyat-rakyat mereka yang berada di Malaysia ini. Yang mencari rezeki dan perlindungan. Aku bukan cakap kosong ini kerana aku dapat lihat sendiri dengan mata aku. Aku kan kerja dengan kontraktor. Jadi kesemua pekerja yang berjawatan sebagai tukang, pekerja am dan operator-operator mesin ini adalah rakyat Indonesia yang bekerja bersama aku. Walaupun kadang-kadang tauke aku ni macam kedekut sikit, aku tetap bantu rakyat-rakyat Indonesia ini bekerja maksud aku memberi mereka kerja dan bagi masa tambahan kerja lebih sikit. Ish!! macam tak elok pula aku nak mengungkit macam tak ikhlas pula. Saja nak bagi infomasi yang betul tak salah kot.

Bukan setakat itu, ada lagi banyak benda yang negara kita yang di benci mereka ni bantu rakyat-rakyat Indonesia yang ada di negara kita ni. Ada yang sampai tak mahu langsung balik ke kampung halaman sebab sudah selesa tinggal di Malaysia. Selalunya dorang akan cakap macam ni "Di sini senang mas, apa-apa pun bisa dapat. Kerjanya pun banyak, gaji pun lumayan juga. Tak seperti di Indonesia mas. Gaji pun tak cukup mau makan. Itu pasal saya suka duduk sini. Kalau bisa mau ada i.c sini." Sampai macam tu sekali harapan dorang. Ada juga mereka-mereka yang telah menjadi jutawan di kampung setelah mereka berhempas pulas di negara kita untuk mencari rezeki. Sebab senang nak dapat duit di Malaysia ni.

Aku harap-harap rakyat Indonesia yang dipengaruhi dengan slogan "Ganyang Malaysia" sedar dengan tindakan mereka ini. Sedar-sedar la yang kita ni sebenarnya baik dengan dorang. Bukan menjadi musuh mereka. Untuk bacaan lanjut pasal protes dorang ni sila klik sini.

PS: Kredit tuk qish sebab bagi aku laman web tu.

9 comments:

Hayatito said...

biasa la tu.
yg protes tu akal bukan jenis panjang.
kira nk puas hati sendiri.
org malaysia buat tak kesah lama2 depa diam la

Pekerja Kontrak said...

hayatito - ala... ada juga orang yang protes tu bijak pandai..mustahil la takde.. ko bygkan siap ada blog tu...

sharamli said...

ganyang jgn x ganyang...

qishie said...

masalahnya dorg yang duk nak ganyang malaysia ni tak pernah sampai kat msia pun..tp dun worry kot.rasanya tu omongan kosong..anggota yg kononnya nak serang msia tu pun 200 adalah kanak2..

see?

betapa bodohnya ibu bapa dorg..patutnya pi hantar gi sekolah la.zzzzzzzzzzzzzzzz

~0~ said...

Diorang memang xtau diuntung...

█▓▒░♥ p a n y ♥░▒▓█ said...

dorang mmg xsedar diri menumpang...

Qaseh said...

ye arrrr..sakit hati bace kat facebook...
ade ke dia kate duit bantuan tu duit judi...akk rsa nk korek balik duit akk dalm tabung tu biarpon x berapa sen..haih...

IT'S Me N.a.N.a said...

HI! sihat ker? lama gila tak jumpa blog nie..hihiee..masih ingat saya? c budak hingusan yang masa mula2 baru belajar nak buat blog?? =p

** so, nana baru lepas baca email dr seorang teman. Diorang memperbodohkan bendera malaysia. Mmg sgt jahanam!!

IT'S Me N.a.N.a said...
This comment has been removed by the author.