Ramadhan 1

Memang banyak pengalaman bulan ramadhan aku yang agak biasa bagi yang pernah merasa. Ini adalah salah satunya pengalaman aku di bulan ramadhan. Pengalaman ini masa aku di awal-awal semester 2 di kolej yang terletak di damansara.

Baru seminggu puasa pada ketika itu dan aku hanya menikmati hidangan meggi sepanjang seminggu itu. Duit tengah kurang masa tu. Maklumlah pelajar. Hasil dari hidangan meggi sepanjang minggu itu adalah hadiah yang terbaik untuk beberapa hari berikutnya. Hadiah yang akan anda takuti dan geruni.

Hadiah tersebut ialah cirit birit selang 2 jam sekali dalam tandas selama 15 minit keluar dengan lemah longlai dan belarutan sehingga 2 atau 3 hari (bahagian ni aku tak berapa nak ingat lagi). Memang cair. Sampai air je yang kuar. Makan pil chi kit teck aun pun tak berjaya mengawal gelora perut ku masa itu.

Sejak dari itu aku langsung tak sentuh meggi. Sesekali boleh la kalau dah lama rasa tak berak.

8 comments:

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

eleh. ckp je la dh kaya. org kaya mna mkn megi

Pekerja Kontrak said...

hazerin - aku akan ceret beret la.... seyes aku cakap.... makan ckit boleh la... tapi klu byk konfem....

vidadarisakura said...

eleh.teda fakta megi bikin cirit birit tahu.

sharamli said...

tp kal0 mkn..xberak2...cmna?

~d!b@~ said...

aduiii masri...

teda citer lain yang lebih bermanfaat meh d bulan ramadan ni??

P/S: bydaway, akak nda paham ni apa jadi semlm.. papepon.. cool k? heee

patungcendana said...

erk...jangan makan maggie...

aishah_conteng_je said...

ntah kenapa blog kamu selalu hilang~

Yern Ain said...

napa ko bleh cirit birit mkn megi?
aneh jg ko ni.